
Wiosna tuż, tuż
W przedszkolu poczuliśmy już wiosenny klimat. W trakcie spacerów szukaliśmy pierwszych oznak wiosny. W ogródku zaobserwowaliśmy kwitnące przebiśniegi i krokusy. Przy okazji poznaliśmy inne wiosenne kwiaty, takie jak: żonkil, tulipan, pierwiosnek i sasanka.
Wspólnie doszliśmy do wniosku, że wiosna jest porą roku, w której przyroda budzi się do życia. Wymieniliśmy zwierzęta, które budzą się ze snu zimowego, na spacerze, oprócz kwiatów, obserwowaliśmy pojawianie się pączków liści na drzewach i zieleniejącą się trawę. Nie zabrakło także kilku słów na temat ptaków, które wracają do Polski z ciepłych krajów.
Poznaliśmy znaczenie przysłowia związanego z tym miesiącem „W marcu, jak w garncu.” Wymieniliśmy składniki marcowej pogody. Na podstawie przepisu wykonaliśmy wspólnie fantastyczną „marcową zupę”. Wykorzystaliśmy do tego watę, która najbardziej przypominała swoim wyglądem chmurę, wodę, papierowe słońce, śnieżynki i tęczę, a dźwięki wiatru wytwarzaliśmy sami przy użyciu aparatu artykulacyjnego, które było doskonałym ćwiczeniem logopedycznym.
Dużo uwagi poświeciliśmy zagadnieniom matematycznym bawiąc się w „Ogrodową matematykę”. Liczmanami były papierowe krokusy. Dodawaliśmy i odejmowaliśmy w zakresie 3, szeregowaliśmy oraz segregowaliśmy według podanej cechy.
Utęsknioną wiosnę widać w naszych pracach, które można podziwiać na tablicy przy sali i słychać w piosenkach, które śpiewamy od tygodnia.