
“Przedszkole w kolorach tęczy” – koło zainteresowań
W każdym dziecku kryją się zdolności, siła, wyobraźni i kreatywność, trzeba je tylko ożywić, rozwijać i wspierać.
Program zajęć plastycznych przeznaczony jest do prowadzenia świadomie zaplanowanego procesu, którego celem jest:
- rozwijanie dziecięcych talentów
- lepsze poznanie wychowanków: emocji, zainteresowań, rozwoju intelektualnego
- wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi
- budowanie zainteresowań plastyką, sztuką, twórczością ludową
- uwrażliwianie na piękno różnorodnych zjawisk- przyrodniczych, społecznych.
MAJ
2. „Moja mama”- wycinanka z kolorowych szmatek, wykończenie pracy kredkami, kolorowymi wstążkami, wełną, guziczkami itp.
1. “Niebo i obłoki”- tworzenie waloru barwy przez dodawanie bieli. Tworzenie pracy z wykorzystaniem tylko jednej barwy w kilku odcieniach.KWIECIEŃ
4. „Kolorowy motyl” – malowanie sylwety – tworzenie symetrii i efektu odbicia.
3. „Baranek” – wyklejanie sylwety watą. 2. „Pisanka” – technika collage (malowanie, naklejanie samoprzylepnych naklejek, brokatu, kolorowych piórek) 1. „Wiejska zagroda” – lepienie z plasteliny – praca grupowa – wspólne tworzenie podwórka wiejskiego z różnymi zwierzętami domowymi. MARZEC4. “Wiosna”- malowanie na ekranie multimedialnym, wyrażanie za pomocą technik plastycznych zaobserwowanych zjawisk atmosferycznych wraz z nastaniem wiosny.
3. “Tulipan”- próby wykonywania kwiatka z kolorowego papieru sztuką origami. 2. „Wiosenne kwiaty” – łączenie różnych technik (wyklejanie plasteliną, wypełnianie konturów kredką, mazakiem) 1. „Wiosenny Deszczyk” – wypryskiwaniem pędzlem różnych kompozycji kolorystycznych. LUTY4. „Zimowy pejzaż” – technika collage, praca zbiorowa na dużym formacie papieru (posypywany obrazek (ryżem, kaszą),naklejanie sylwet wyciętych z białego papieru).
3. „Góry zimą”- technika batik stearynowy, wykonanie rysunku poprzez zdrapywanie zewnętrznej warstwy farby. 2. „Karnawałowa maska” – ozdabianie szablonu brokatami, doklejanie przygotowanych elementów. 1. „Ciepły śnieg”- lepienie ze sztucznego śniegu różnych stworków: bałwanków, zwierzątek. Przyozdabianie ich materiałem przyrodniczym: kamykami, patyczkami, piórkami. STYCZEŃ3. „Kochamy ptaki” – wyklejanie kulkami z bibuły. Zwracanie uwagi na estetykę wykonywania prac.
2. „Szron” – stemplowanie własnoręcznie wykonanymi stempelkami z rolek po papierze toaletowym na dużych arkuszach granatowego papieru. 1. „Zimowy krajobraz” – malowanie pastą do zębów na ciemnym tle inspirowane słuchaniem piosenki Pt „Zima, zima, zima”.GRUDZIEŃ
3.„Świąteczna choinka” – wykonywanie w/g własnego pomysłu choinki z kolorowego papieru, bibułki, ozdabianie jej różnymi ozdobami- praca przestrzenna.
2.„Bombka” – wyklejanie plasteliną; doklejanie przygotowanych elementów. 1.”Górnik”- rysowanie węglem na gazecie czarno-białej podklejonej na brystol (utrwalanie pracy lakierem), określanie cech charakterystycznych postaci oraz kształtowanie pojęcia: portret. LISTOPAD3.„Deszczowy dzień” – technika „mokre w mokrym”, określanie nazw kształtów, rozróżnianie faktur, malowanie na wilgotnej kartce farbami plakatowymi.
2.„Jesienna szaruga” – malowanie patykiem oraz czarnym tuszem na białym tle. 1. „Jesienny bukiet” – technika frottage -odciskania faktury liści , nazywanie faktury materiałów. PAŹDZIERNIK3. „Owoce z naszego sadu” – stemplowanie patyczkiem kosmetycznym, wypełnianie konturów owoców kropkami farby. Zwracanie uwagi na estetykę wykonywania prac.
2.„Jesienne liście”- wydzieranka, wypełnianie konturów liści małymi kawałkami suszonych liści. Zwracanie uwagi na estetykę wykonywania prac. 1.„Jesienne drzewo”- kolorowanie mazakami. Nazywanie kolorów.