Jesteś tutaj:

DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE CO ZABIERZEMY NA WAKACJE

mgr Edyta Kuśmierek

ZAPRASZAM WAS NA PORANNĄ GIMNASTYKĘ

Zestaw ćwiczeń porannych

 1. „W góry lub nad morze” – dzieci swobodnie maszerują  Na hasło: W góry! dzieci naśladują marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unoszą kolana i wyciągają ręce w górę. Na hasło: Nad morze! dzieci naśladują ruchy pływaka.

2. „Tęczowy most” – dzieci ustawiają się w rzędzie, jedno za drugim, z nogami w szerokim rozkroku, tworząc pociąg. Ostatnia osoba z rzędu musi przejść przez most utworzony przez dzieci – na czworakach, pod ich nogami – i ustawić się na początku rzędu. Wtedy kolejna osoba z końca rzędu przechodzi przez most i ustawia się z przodu.

3. „Pakujemy się na biwak” – zabawa uspokajająca. Dzieci siedzą w kole w siadzie skrzyżnym, z prostymi plecami, dłońmi na kolanach. Każde dziecko po kolei wymienia jedną rzecz, którą należy zabrać na biwak do lasu. Przedmioty wymieniane przez dzieci nie powinny się powtarzać.

” CO ZABIERAMY NA WAKACJE”

WYSŁUCHAJCIE UWAŻNIE ZAGADEK, KTÓRE PRZECZYTAJĄ WAM RODZICE. WYBIERZCIE ODPOWIEDNI OBRAZEK. NASTĘPNIE WASZYM ZADANIEM BĘDZIE PODZIELENIE WYRAZÓW NA SYLABY. 5-6-LATKI WYRÓŻNIAJĄ PIERWSZĄ I OSTATNIĄ GŁOSKĘ W WYRAZACH.ZADANIEM 6-LATKÓW JEST ZAPISANIE POSZCZEGÓLNYCH WYRAZÓW W ZESZYTACH W TRZY LINIE.

Każdy uczeń go posiada,
Zeszyty do niego wkłada.
Także w górach albo w lesie
Na swych plecach z chęcią niesie. (plecak)
Pokonuje morskie fale,
Silnik niepotrzebny wcale.
Łódka z żaglem jest to taka.
Bardzo piękna. Zgadnij, jaka? (żaglówka)
To są buty specjalne, na specjalne drogi.
Na jesienne deszczyki, na wiosenne roztopy.
Nie są to trzewiki, nie są to bambosze.
To są niezawodne, gumowe… (kalosze)
Choć ma igłę – nie szyje,
Choć ma szybkę – nie szybuje.
Choć ma wskazówki – nie godzinę,
Lecz drogę wskazuje. (kompas)
Domek z materiału. Łatwo go zbudować.
Trochę linek, śledzi. Już można się chować. (namiot)

Duża i dmuchana;
Bardzo kolorowa.
Hop! Do góry lubi latać.
To piłka… /plażowa/
Zamek z piasku z nią zbudujesz,
chociaż cała plastikowa.
Po zabawie – obok grabek
w wiaderku się chowa. /łopatka/
W wodzie zawsze je zakładam,
przez ręce, głowę.
Już się teraz nie utopię.
Bo mam koło …. /ratunkowe/

Wody wcale się nie boi;
Lubi pływać po jeziorze.
Ale są potrzebne wiosła,
By nas fala lepiej niosła. /łódka/

Grafomotoryka dla 3,4,5-latków

ZAPRASZAM DO ZABAWY ABRAHAM- zabawa integracyjna

” CO WŁOŻĘ DO PLECAKA” zabawa dydaktyczna

DO TEJ ZABAWY BĘDZIE POTRZEBNY WOREK ORAZ KLOCKI W ROŻNYCH KOLORACH ( po 10 z każdego koloru). Zaproście do zabawy rodzeństwo

Rodzic pokazuje dziecku klocki (10 z jednego rodzaju). Dziecko liczy klocki układając je kolorystycznie w rzędach, określają ilość i nazywa kolory. Następnie odwraca się plecami do rodzica/domownika. W tym czasie rodzic chowa np. 4 klocki zielone i niebieski. Dziecko odwraca się do rodzica i odpowiada na pytanie: Jakie klocki i ile zostało włożonych do plecaka/ worka? Próbuje odgadnąć kolor oraz liczbę klocków. Po odgadnięciu klocki wracają na miejsce. Zabawę powtarzamy kilka razy.

„Do basenu” – zabawa bieżna.

Przygotujcie sobie poduszki a na dworze wykorzystajcie kredę lub patyk do narysowania kół. Zaproście do zabawy rówieśników. Poduszka będzie waszym basenem. Stańcie obok poduszki- basenu. Na sygnał odchodzicie od poduszek i zaczynacie biegać ostrożnie pomiędzy nimi. Na hasło: Do basenu! wchodzicie do swojego basenu-poduszki.

Na zakończenie zapraszam was do zabawy przy piosence

Miłego dnia 🙂