Jesteś tutaj:

Różowy bądź czerwony

Opracowała mgr Monika Głowacka

„Ile czereśni mamy w koszyku?”- zabawa dydaktyczna. Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania oraz posługiwanie się kartonikami z kropkami do podpisywania liczebności zbiorów.

Do zabawy potrzebne będą: piłeczki pingpongowe ( zastąpią nam czereśnie ), koszyk, kartoniki
z kropkami 1-10.

A teraz:
– Włóż do koszyka jedną piłeczkę pingpongową…..Pokaż na karteczce odpowiednią liczbę kropek.
– Dodaj jeszcze trzy piłeczki……Policz ile teraz masz piłeczek- pokaż odpowiednią karteczkę.
– W koszyku są cztery piłeczki, dodaj do nich jeszcze trzy…..Policz ile piłeczek znajduje się w koszyku- znajdź odpowiednią karteczkę.
– Dołóż do koszyka jeszcze jedną piłeczkę a później jeszcze dwie…Policz masz razem piłeczek- pokaż karteczkę.
– W koszyku znajduje się dziesięć piłeczek, zabierz trzy…..Ile piłeczek jest teraz w koszyku? Pokaż karteczkę.
– Z koszyka zabierz cztery piłeczki…..Ile teraz piłeczek masz w koszyku? Pokaż karteczkę.
– W koszyku znajdują się trzy piłeczki, zabierz wszystkie piłeczki….Ile teraz piłeczek znajduje się w koszyczku?

Zachęcamy do modyfikowania zabawy według własnego pomysłu.

Owocowo- warzywne zagadki

Zgadnij co to za warzywo lub owoc. Mała podpowiedź- każde z nich może mieć odcień czerwonego:

1.Zawsze krągły i czerwony,
na kanapkę jest krojony.
Mama daje go do zupy,
robią z niego też keczupy.

2.Czerwona jest często chociaż czasem zielona,
na stole surowa, pieczona lub mielona.
W kuchni węgierskiej króluje
i w pysznym leczo dominuje.

3.Jest czerwony z każdej strony,
a barszcz z niego też czerwony.
Ma gruby brzuszek i ogonek mały.
Będzie z niego barszczyk doskonały

4.Czerwone, pachnące, dojrzewają w lesie.
Pójdziesz po nie w czerwcu, pełen dzban przyniesiesz.

5.Czekała Marysia aż do jesieni
i widzi, że w liściach coś się rumieni.
Dojrzałe, okrągłe, błyszczy się ładnie.
Jesienny wiatr dmuchnie – na ziemię spadnie.

6.Kiedy drzewa swą ciemną czerwienią ozdobią,
wtedy je chętnie jemy, a wróble dziobią.

7.Z wierzchu czerwona,
a w środku biała.
Kiedy ją jadłeś,
w język cię szczypała.

8.Czerwieni się ze wstydu.
Dojrzewa na słonku.
Wśród zielonych liści
wisi na ogonku.

Czy udało się rozwiązać wszystkie zagadki?

Rozwiązanie: Pomidor, papryka, burak, poziomki, jabłko, czereśnie, rzodkiewka, wiśnia.

„Jaki to owoc”?- puzzle do złożenia.

  1. https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/jedzenie/122277-czerwone-jab%C5%82ko
  2. https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/jedzenie/251295-truskawki
  3. https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/jedzenie/250263-pomidor
  4. https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/jedzenie/240068-wi%C5%9Bnie

Biedronka na łące- zabawa orientacyjno- porządkowa

Do zabawy potrzebne będą: duże czerwone koło, małe czarne kółka, kostka do gry.
Zasady zabawy: Dziecko kładzie na podłodze czerwone koło następnie rzuca kostką do gry. Przelicza ile oczek wypadło. Następnie kładzie na czerwonym tyle czarnych kółeczek ile oczek wypadło. Za każdym razem głośno przelicza ile kropek- lat ma biedronka.

Ćwiczenia grafomotoryczne

Dzieci 3-letnie z pomocą rodziców rysują po lewej stronie kartki 4 serduszka ( jedno pod drugim ).
A następnie od każdego serduszka starają się narysować innych rodzaj szlaczków.
Dzieci 4-letnie wykonują zadanie z książki „Ćwiczenia grafomotoryczne dla przedszkolaków, 3-4lata. Rysuj po śladzie” str. 21
Dzieci 5-6- letnie- „Przedszkolak rysuje i koduje- ćwiczenia grafomotoryczne bez odrywania narzędzia pisarskiego od kartki- śladu, str.31 i 32

Piosenka na kolorowe lato

Zachęcamy do osłuchania się z piosenką. Chętnych zachęcamy natomiast do nauczenia się piosenki
i nagrania własnego wykonania.

Gra w czerwone– zabawa orientacyjno- porządkowa

Dzieci mają za zadanie rozejrzeć po własnym pokoju i odnaleźć wszystkie czerwone rzeczy. Następnie podzielić każdą z nich na sylaby. Na końcu policzmy ile czerwonych przedmiotów udało się znaleźć. Co jeszcze może być czerwone?

Życzę miłego dnia 🙂