Jesteś tutaj:

WAKACJE TUŻ, TUŻ… NAD JEZIOREM

opracowała mgr Edyta Kuśmierek

NA POCZĄTEK TROCHĘ SIĘ PORUSZAMY. ZAPRASZAM WAS NA GIMNASTYKĘ.

  1. WIELKIE WAŻENIE NABIERAMY WPRAWY.

PAMIĘTACIE JAK SKONSTRUOWAĆ WAGĘ. POTRZEBUJECIE WIESZAKA ORAZ DWÓCH TOREBEK FOLIOWYCH.

PRZYGOTUJCIE SOBIE WASZĄ ULUBIONĄ PRZYTULANKĘ ORAZ KLOCKI. CIEKAWE, ILE ONA WAŻY. DO JEDNEJ TOREBKI WŁÓŻ PRZYTULANKĘ, A DO DRUGIEJ WŁÓŻ KLOCKI. DO MOMENTU, KIEDY RAMIONA WIESZAKA BĘDĄ NA TEJ SAMEJ WYSOKOŚCI. PRZELICZ KLOCKI
A TERAZ PRZYGOTUJ KILOGRAM MĄKI, CUKRU, SOLI. PORÓWNAJ CZY SĄ CIĘŻSZE, LŻEJSZE, A MOŻĘ WAŻĄ TYLE SAMO.

2. MIESZKAŃCY JEZIORA

ROZWIĄŻ ZAGADKĘ. DOKĄD SIĘ DZISIAJ WYBIERAMY

ZAPRASZAM WAS NA WYPRAWĘ NAD JEZIORO. DOWIECIE SIĘ KTO MIESZKA NAD JEZIOREM ORAZ W JEZIORZE. ZAPOZNAJCIE SIĘ Z FILMEM.

DLA DOCIEKLIWYCH

http://mlodyhydrolog.pl/bazawiedzy/baza/woda-to-zycie/15

http://mlodyhydrolog.pl/bazawiedzy/baza/woda-to-zycie/16

http://mlodyhydrolog.pl/bazawiedzy/baza/woda-to-zycie/17

A TERAZ TROSZKĘ SIĘ PORUSZAMY. ZAPROŚCIE DO ZABAWY DOMOWNIKÓW

WYSŁUCHAJCIE UWAŻNIE ZAGADEK I ODSZUKAJCIE ODPOWIEDNI OBRAZEK.

RYBA
ŻABA
ŚLIMAK
RAK

3. PAK I RYBKI- zabawy matematyczne

PRZYGOTUJCIE FASOLE, KASZTANY, KREDKI, KLOCKI LUB SAMOCHODZIKI- DO PRZELICZEŃ ( 10 SZTUK. RODZICE PROSZĘ O OZNACZENIE DZIECKU LEWEJ RĘKI). WYKONUJCIE POLECENIA RODZICA/ DOMOWNIKA:

  • Połóżcie fasolki tak, by je było łatwo policzyć.
  • Przeliczcie je od lewej do prawej.
  • Przeliczcie je od prawej do lewej.
  • Pak siedział nad jeziorem. Nagle przypłynęły dwie rybki ( dziecko układa dwie kredki), potem przypłynęły jeszcze trzy( dziecko dokłada trzy kredki). Połóżcie tyle fasolek, ile przypłynęło ryb najpierw, a potem dołóżcie tyle fasolek,ile ryb przypłynęło później. Ile było razem ryb? Do tych ryb za chwilę przypłynęły jeszcze trzy ryby. Ile ryb razem widział Pak? Następnie odpłynęły dwie ryby. Ile ryb teraz widział Pak?. RODZICU ZAPISZ NA KARTKACH ZNAK +, -, =. SPRÓBUJ WPROWADZIĆ ZNAKI PRZY POLECENIACH.

„Wędrówka” – zabawa ruchowo-słuchowa. Do tej zabawy zaproś rodzica/domownika. Dziecko z rodzicem stają przodem do siebie. Rodzic rysuje w powietrzu wzór do rymowanki, a dziecko powtarza:
Wędrujemy raźno w góry, rysuje w powietrzu góry.
pod nogami mamy chmury. rysuje w powietrzu chmury.
Rodzic wykonuje ruchy kolejno: obiema rękami wyciągniętymi przed siebie ze złączonymi
dłońmi, ręką wiodącą, drugą ręką, znowu ręką wiodącą, nogą na podłodze,
nosem w powietrzu. Dziecko naśladują wszystkie ruchy rodzica.

4. ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE ” PRZEDSZKOLAK RYSUJE I KODUJE” 3-4-LATKI STR. 23

PAMIĘTAJMY O PRAWIDŁWYM CHWYCIE NARZĘDZIA PISARSKIEGO

5. „WESOŁA RYBKA” zabawa plastyczna malowanie paluszkami

Przygotujcie dłonie, farby oraz dobry humor.

MIŁEGO DNIA 🙂