Jesteś tutaj:

Mój przyjaciel

Opracowała: mgr Barbara Pospiszył

Zabawy ze śpiewem i pląsem:

Zestaw porannych zabaw ruchowych

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych

Zabawa: Dom towarowy –  Przybliżanie dzieciom aspektu porządkowego liczby.

Dzieci rysują swoje własne domy towarowe następnie, numerują piętra 1-10. Na każdym piętrze rysują inne sprzedawane produkty.

A teraz nazywamy pietra np. Na ……. piętrze sprzedawane są …..

Scenariusz zajęć korekcyjno - kompensacyjnych

„Zostań moim przyjacielem – rozmowa z dzieckiem na temat wiersza Elizy Rozdoby

Wierszyk:

Zostań moim przyjacielem – Eliza Rozdoba

Zostań moim przyjacielem
i na co dzień i w niedzielę,
ja dla ciebie wszystko zrobię,
nawet deser oddam tobie
i czerwony wóz strażacki,
stare klocki, brata znaczki
i książeczkę z naklejkami,
siostry pudło z zabawkami
i jej ulubione lale
i nie będzie mi żal wcale…
Zostań moim przyjacielem,
dam ci dwie drożdżówki z serem
i kawałek czekolady,
co już zjeść nie dałem rady,
i w kieszeni spodni noszę,
zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę!
Dam ci nawet jeden grosik,
co na szczęście możesz nosić…
Wszystkim z tobą się podzielę!
Zostań moim przyjacielem!

Pytania do wiersza:

Kogo możemy nazwać przyjacielem?;

Dlaczego warto jest mieć przyjaciela?;

Kto może być naszym przyjacielem?;

Co Ty byłbyś w stanie zrobić dla swojego przyjaciela?

Gdzie możemy znaleźć przyjaciela?

Glottodydaktyka : Przypomnienie prawidłowego chwytu ołówka:

prawidłowy chwyt ołówka

Ćwiczenia grafomotoryczna dla przedszkolaków, 3-4lata. Rysuj po śladzie” str. 18

Ćwiczenia grafomotoryczna dla przedszkolaków, 5-6lata. Malowanie dużych powierzchni płaskich- propozycja „Szczęśliwy świat dzieci” – malowanie farbami po dużych arkuszach papieru, malowanie kredą po betonie

Zestaw zabaw na świeżym powietrzu:

Propozycja 1. Rzucanie do celu – przygotuj wiaderko lub miskę łazienkową; połóż centymetr w odległości jednego metra od wiaderka; dziecko rzucają do celu

Propozycja 2. Tor przeszkód – samodzielnie możemy zorganizować dziecku na ogródku tor przeszkód; pomiędzy drzewkami możemy nisko zawiązać jakąś wstążkę, ponad którą dziecko będzie musiało przeskoczyć; wyznaczyć krótkie odcinki, na których dziecko będzie musiało skakać na jednej nodze lub skakać i jednocześnie klaskać; możemy naucz dziecko skakać w dal i rzucać na odległość woreczkiem z grochem, który samo przygotuje z pomocą dorosłego 😉

„Taniec Hula” – zabawa ruchowa