Jesteś tutaj:

GDY JEST NAM NUDNO!

Opracowała: Ciocia Renia:)

Kto pierwszy opłynie świat” – gra dydaktyczna. Rodzic przygotowuje dwa pionki i dwie kostki do gry. Dzieci samodzielnie rysują trasę gry i umieszczają na niej pola-premie i pola-pułapki. Jeżeli dzieci potrafią, mogą umieścić skróty. Zaczynają grę w parach ( do zabawy zapraszamy rodzica albo rodzeństwo). Wygrywa ten, kto pierwszy dojdzie do mety.

  1. „Co robimy, gdy jest nam nudno?” – rozmowa.
    Zadaje dziecku pytania: Czy kiedyś było ci nudno? W jakich sytuacjach jest ci nudno? Co można zrobić, żeby się nie nudzić? Podczas rozmowy można wspólnie dojść do wniosku, że aby nie było nudno, należy wymyślać i organizować wiele zabaw.
  1. Wycieczka – zabawa ilustracyjna do piosenki.

Wycieczka
sł. i muz. R.H. Żuchowski

Przygotował zuch dwie nogi
do dalekiej, ciężkiej drogi.
Noga lewa, noga prawa,
dla nas, zuchów, to zabawa.
Ref.: Idzie zuch, wicher dmucha
i do tyłu ciągnie zucha.
Ale zuch się nie przejmuje
i do przodu maszeruje.
Przygotował zuch dwie ręce,
tylko dwie, bo nie miał więcej.
Ręka lewa, ręka prawa,
dla nas praca to zabawa.

Ref.: Idzie zuch…

Ćwiczenia graficzne – szlaczki/”Literkowo” – ćwiczenia grafomotoryczne w ćwiczeniu litera G, g str. 12

„Po mojej prawej stronie jest…” – zabawa dydaktyczna.
Opiekun poleca dziecku oznaczenie miejsca swojego serca. Dziecko rękami bada, gdzie ma serce, i wsłuchuje się w jego bicie. Następnie przykleja w tym miejscu serduszko z folii samoprzylepnej. Opiekun mówi: Podnieś do góry rękę, która jest po tej stronie co serce. Dziecko podnosi rękę. Następnie dziecko bierze do ręki opaskę i nakłada ją na lewą rękę. Dzieci siada i mówi: Po mojej prawej stronie jest…, a po mojej lewej stronie jest…

„Lubię” – zabawa plastyczna według pomysłu dziecka. Zadaniem dziecka jest przestawienie swojego ulubionego przedmiotu bądź czynności. Pracę wykonujemy dowolną techniką.