Jesteś tutaj:

„Emocje” – zajęcia dla wszystkich grup

Opracowała mgr Ewa Tyluś

1. Zabawa przy piosence „Tiki tiki room”

2. Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk „Moje uczucia”

„Moje uczucia” 

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,  i tego, że odwiedziny babci już się skończyły. Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,  i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu. Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek. Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę. W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,  że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija. Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,  tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer. Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,  po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

Rozmowa na temat tekstu:

  • Co mieszka w sercu?
  • Czy zawsze jest nam wesoło?
  • Czy zdarza się, że coś was smuci?  
  • Czy zdarza się, że coś was złości?
Emocje | Uczucia | Plansza A4 - Allegro.pl - Cena: 8 zł - Stan ...

3. Co to są emocje – bajka

4. „Gimnastyka buzi i języka – bańki mydlane”. Dzieci nabierają powietrza do ust, wydymając policzki. Następnie palcami dotykają ich, powodując wypuszczenie powietrza z ust.

5. „Bańki mydlane” – zabawa z wykorzystaniem mydlin.

Rodzic przygotowuje dla dziecka słomki, wodę, pojemniki oraz mydło w płynie. Dziecko samodzielnie przygotowują roztwór, którym później bawi się w dowolny sposób.

6. Glottodydaktyka:

dzieci starsze – rysunek po śladzie w ćwiczeniu „Przedszkolak rysuje i koduje – ćwiczenia grafomotoryczne bez odrywania narzędzia pisarskiego od kartki-śladu” str. 34

dzieci młodsze – „Ćwiczenia grafomotoryczna dla przedszkolaków, 3-4lata. Rysuj po śladzie” str. 17

rysowanie linii łamanych od serduszka (od strony lewej do prawej)

7. „Dopasuj emocje” – gra interaktywna

link: https://view.genial.ly/5ec162534a81770d9df52c46

8. „Jak się czujesz” – gra interaktywna

link: https://view.genial.ly/5ec4ddb08e243b0d5a340a56

9. „Podajmy sobie ręce” – osłuchanie z piosenką

10. „Kto pierwszy opłynie świat” – gra dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje dwa pionki i dwie kostki do gry. Dziecko samodzielnie rysuje trasę gry. Na niej umieszcza pola-premie i pola-pułapki. Jeżeli dziecko potrafi, może umieścić skróty. Zaczynają grę. Wygrywa ten, kto pierwszy dojdzie do mety.

11. W 80 dni dookoła świata – oglądanie bajki z przygodami Bolka i Lolka. Zwrócenie uwagi na wygląd dzieci na różnych kontynentach.