Jesteś tutaj:

„Uwaga. Nieznajome zwierzę” – zajęcia dla 5-6 latków

Opracowała mgr Ewa Tyluś

2. „Uwaga! Nieznajome zwierzę” – rozmowa z dziećmi na temat ilustracji

agresywny pies
ADOPCJA PSA SCHRONISKO PSIE POLE PIESEK WILLIAM (10) - Blog ...
Schronisko dla Zwierząt w Białymstoku chce stworzyć specjalny ...

Niedźwiedź Wojtek patronem praskich miśków? - Twoja Praga
  • Co to jest obce, nieznajome zwierzę?
  • O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np.
    psa?
  • Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za siatką psa?
  • Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na
    wybiegu, np. słonia, żyrafę lwa, foki?

2. „Kodeks” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko redaguje zasady bezpiecznego zachowania się podczas spotkań z nieznajomymi zwierzętami, np.:

  • Trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest zwierzę!
  • Stoimy bez ruchu, gdy pies nas wącha!
  • Nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt.
  • Gdy chcemy pogłaskać psa, zawsze musimy o to zapytać jego właściciela.
  • W zoo stoimy za barierkami!

Dziecko wykonuje ilustracje do zapisanych przez Rodzica na kartonie zasad.

3. Jak uniknąć ataku groźnego psa? – film edukacyjny

4. Glottodydaktyka – Rysunek po śladzie w ćwiczeniu „Przedszkolak rysuje i koduje – ćwiczenia grafomotoryczne bez odrywania narzędzia pisarskiego od kartki-śladu” str. 25 i 29 (żyrafa, pingwin)

5. Relaks przy piosence

6. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
– „Pies goni kota” – zabawa bieżna. Dziecko z rodzicem dobiera się w parę. Ustalają, które
jako pierwsze jest psem, a które kotem. Na sygnał: „osoba-kot” ucieka, a „osoba-pies” je goni. Gdy kot zostanie złapany – następuje zmiana ról.
– „Kangury” – zabawa z elementem siłowym. Dziecko w parze z rodzicem stają naprzeciwko
siebie. Mają ręce podniesione na wysokości oczu i dłonie otwarte zwrócone w kierunku partnera. Na sygnał rodzica podskakują obunóż z jednoczesnym odpychaniem partnera od siebie.