Jesteś tutaj:

„Ile łap w koszyku”- zabawa matematyczna dla 5-6 latków

Opracowała mgr Ewa Tyluś

„Ile łap w koszyku” – zabawa dydaktyczna.

  • Rodzic ma przygotowanych 5 sylwet psów (mogą to być maskotki) oraz kontur kosza dla psa (może być realny kosz, miska itp.). Powinny być widoczne wszystkie 4 łapy.
  • Dziecko ma przed sobą liczmany – ok. 20 (mogą to być guziki, kasztany, klocki)
  • Rodzic wkłada pierwszego psa do koszyka i zadaje dziecku pytanie: Ile
    jest łap w koszyku? Dziecko odpowiadają.
  • Rodzic wyjaśnia: zero dodać cztery równa się cztery, a dziecko próbuje ułożyć i zapisać właściwe działanie.
  • Rodzic dokłada drugiego psa i pyta: Ile jest łap w koszyku? Dzieci odpowiadają.
  • Rodzic wyjaśnia: cztery dodać cztery równa się osiem. Dziecko próbuje ułożyć i zapisać właściwe działanie.
  • W analogiczny sposób Rodzic postępuje do momentu, aż wszystkie psy będą w koszyku – dzieci nie muszą już układać działań z liczb i znaków.
  • Następnie Rodzic wyjmuje po jednym psie z koszyka i zadaje to samo pytanie.
  • Gdy wyjmie ostatniego psa (zbiór pusty), także zadaje to samo pytanie. Dzieci manipulują liczmanami lub obliczają na palcach albo w pamięci.

Przykładowa sylweta psa

Funny child's dog — Stock Vector © Andrey_Makurin #173832974