Jesteś tutaj:

MAMA I TATA 3, 4-LATKI RAZEM JEST WESOŁO

opracowała mgr Edyta Kuśmierek

NA POCZĄTEK POSŁUCHAJCIE PIOSENKI I ZACZNIJCIE PORUSZAĆ SIĘ W JEJ RYTM.

ZABAWA „WYŻEJ, NIŻEJ”

PRZYJRZYJCIE SIĘ UWAŻNIE PONIŻSZYM ZDJĘCIOM. POWIEDZ DOMOWNIKOM, KTÓRA Z TYCH KSIĄŻEK JEST WYŻSZA, A KTÓRA NIŻSZA ( PROSZĘ RODZICÓW, O OZNACZENIE LEWEJ RĄCZKI DZIECKA). TA PO PRAWEJ CZY TA PO LEWEJ STRONIE. POSZUKAJCIE DWÓCH ZABAWEK W SWOIM POKOJU( MOGA TO BYĆ LALKI, MICIE) I UŁÓZCIE JE NA PODŁODZE W JEDNRJ LINII- TAK JAK KSIĄŻKI, OBOK SIEBIE. I OCEŃ KTÓRA JEST WYŻSZA, A KTÓRA NIŻSZA. NASTĘPNIE POSZUKAJCIE INNYCH ZABAWEK I PORÓWNUJCIE JE Z TYMI JUŻ UŁOŻONYMI. TE WYŻSZE UKŁADAJCIE PO JEDNEJ STRONIE A TE NIŻSZE PO DRUGIEJ. POPROŚCIE O POMOC RODZICÓW/ DOMOWNIKÓW CZY TO JEST LEWA, CZY PRAWA STRONA

A TERAZ ZAPRASZAM WAS DO ZABAWY NAŚLADOWCZEJ. ZAPROŚCIE DO ZABAWY CZŁONKÓW RODZINY 🙂

„Z MAMĄ I TATĄ” SWOBODNE WYPOWIEDZI DZIECI

A TERAZ WEŻCIE SWOJĄ ULUBIONĄ MASKOTKĘ, PRZYTULANKĘ. USIĄDŻCIE WYGODNIE NA KANAPIE. ZAPROŚCIE SWOJE RODZEŃSTWO LUB DOMOWNIKÓW. OPOWIEDZCIE CO NAJBARDZIEJ LUBICIE ROBIC Z RODZICAMI, CZŁONKAMI SWOJEJ RODZINY. CO SPRAWIA WAM NAJWIĘKSZĄ PRZYJEMNOŚĆ:

  • NAJCHETNIEJ…
  • BARDZO LUBIĘ…
  • LUBIE TEŻ BAWIĆ…
  • BARDZO LUBJĘ, GDY…

ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE DLA 4-LATKÓW

PROSZĘ O WYKONANIE ĆWICZEŃ W KSIĄŻĘCZKACH ” RYSUJ PO ŚLADZIE” ZE STR.14

ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE 3-LATKÓW

RYSOWANIE LINII PROSTYCH OD SERDUSZKA

PROSZE RODZICÓW O NARYSOWANIE SERDUSZEK WG WZORU. ZADANIEM DZIECI JEST RYSOWANIE LINII PROSTEJ OD SERDUSZKA( PROSZĘ O OZNACZENIE LEWEJ RĄCZKI DZIECKA)- RYSUJEMY OD LEWEJ DO PRAWEJ STRONY. PROSIMY DZIECI O PRZELICZENIE ILOŚCI SERDUSZEK.

A TERAZ TROCHE SIĘ PORUSZAMY. ZAPRASZAM NA AEROBIK WSZYSTKICH DOMOWNIKÓW.

„RODZINNY PORTRET” ZABAWA W RYSOWANIE POD DYKTANDO WG PROF. GRUSZCZYK-KOLCZYŃSKIEJ

POPROSZĘ WAS O WYKONANIE PORTRETU SWOJE RODZINY. POTRZEBNY BEDZIE BLOK RYSUNKOWY ORAZ KREDKI, FLAMASTRY.

RODZIC ZWRACA SIE DO DZIECKA: OPOWIADAJ MI O SOBJĘ, A JA CIĘ NARYSUJĘ. ZACZYNAMY OD GŁOWY. POKAŻ JAKĄ MASZ GŁOWĘ. DZIECKO POKAZUJE RUCHEM RĘKI KSZTAŁT. NASTEPNIE RODZIC PYTA JAKIE SĄ TWOJE WŁOSY? POKAŻ. JAKIEGO SĄ KOLORU? TERAZ CZOŁO I OCZY. POKAŻ I POWIEDZ, JAKIE ONE SĄ. W TAKI SPOSÓB POWSTAJE PORTRET. DZIECKO ” NAMALOWAŁO” GO GESTAMI, SŁWAMI A RODZIC KREDKAMI.

ZAMIANA RÓL. DZIECKO RYSUJE DOROSŁEGO, A ON OPOWIADA JAK WYGLĄDA. W TRAKCIE RYSOWANIA DOROSŁY PRZYPOMINA O SZCZEGÓŁACH. DZIECKO RYSUJE TATĘ. NARYSOWAŁO GŁOWĘ, WŁOSY, OCZY, USTA. RODZIC SPOGLĄDA NA RYSUNEJ I PRZYPOMINA: TATUŚ BEZ NOSA. TAK NIE MOŻE BYĆ. DORYSUJ… A USZY? TAK NIE MOŻĘ BYĆ. DORYSUJ… W TEN SPOSÓB RYSUNEK STAJE SIĘ BOGADSZY. DZIECKO UCZY SIĘ KORZYSTAĆ Z TEGO CO WIE. ŚWIADOMOŚĆ SCHEMATU WŁASNEGO CIAŁA.

TEMATÓW DO RYSUNKU. MOŻNA NARYSOWAĆ: MAMĘ, BRATA, SIOSTRĘ, DZIADKA, BABCIĘ. PAMIETAJMY KAŻDY RYSUNEK MUSI BYĆ PODZIWIANY.

KAŻDY Z PORTRETÓW MOŻNA OZDOBIĆ RAMKĄ WEDŁUG WŁASNEGO POMYSŁU.

MIŁEGO DNIA 🙂