Jesteś tutaj:

Zestaw ćwiczeń – zabawy gimnastyczne

Opracowała ciocia Renia – Gimnastyka korekcyjna

Rzucamy do celu!

Prosta, ale zajmująca gra. Na podłodze stawiacie miskę lub wiaderko i wrzucacie do niego piłki, balony lub zmięte w kulki gazety. Oczywiście wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety.

  1. Poruszanie się z utrzymaniem woreczka na głowie
  2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych: Rzuć podnieś. Ustawienie w małym rozkroku, woreczek trzymają oburącz przed sobą. Przenoszenie woreczka oburącz za głową (łokcie w górze, cofnięte w tył),puszczają woreczek za plecami, następnie skłon w przód, chwytajc woreczek oburącz, podniesienie go w przód w skos.
  3. Ćwiczenie tułowia —Skłon tułowia w lewo (bardzo wolno) — woreczek spada na ziemię.
    Podnieść woreczek lewą ręką, położyć go na głowie i ćwiczenie wykonać
    w prawą stronę. Należy zwrócić uwagę, aby dzieci skłaniały się wyraźnie w bok, a nie w przód.
  4. Zabawa na czworakach: swobodna zabawa woreczkami (niewysoki rzut w górę i próba chwytu.
  5. Ćwiczenie mięśni grzbietu: Leżenie przodem, woreczek pod brodą, trzymany oburącz za rogi. Uniesienie na moment w górę klatki piersiowej i łokci, a następnie powrót do leżenia. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy, trzymając cały czas woreczek. (Jeżeli ćwiczenie będzie zbyt trudne dla dzieci słabszych, to w czasie skłonu tułowia w tył mogą one podeprzeć się łokciami).
  6. Rzuty – ćwiczenia celności rzutów. Woreczkiem próbujemy trafić do kubełka.