Jesteś tutaj:

Zestaw ćwiczeń – zabawy gimnastyczne

Opracowała ciocia Renia – Gimnastyka Korekcyjna

Balonowy tenis

Gra w piłkę w domu nie jest do końca bezpieczna. Dlatego w domu gramy balonem. A zamiast rakietek używamy papierowych talerzy przyklejonych do drewnianych łyżek! W ten sposób rozgrywamy punktowane mecze! I skończył się problem potłuczonych naczyń!

Zestaw ćwiczeń nr 7

  1. Ćwiczenie stopy: Siad podparty. Dzieci próbują stopami turlać piłkę. Raz jedną raz drugą stopą. Do przodu i do tyłu. 
  • Stojąc przekładanie piłeczki z ręki do ręki dookoła bioder
  • Dzieci stoją w rozkroku, trzymają piłkę obiema rękami z prawej strony i naśladują czynność napinania łuku, wykonując skłon tułowia w lewo; ćwiczenie powtórzyć 3-4 razy, potem przeprowadzić je, trzymając piłkę po lewej stronie i wykonując skłon w prawo.
  •  W siadzie, próba chwytania piłki obiema nogami i podniesienie jej do góry.
  •  Podrzut piłki do góry próba chwytania – ćwiczenia na przemian lewej i prawej ręki.
  • W leżeniu na plecach – nogi oparte o podłogę – próba przekładania piłki nad brzuchem i za plecami.
  • Poruszanie się z piłką umieszoną pod brodą.

8. Start samolotu”. W staniu wolne wznoszenie ramion w górę, manipulując piłką trzymaną oburącz, powolne opuszczanie.